Úzkostné poruchy u dětí a mládeže

Akreditované programy a jejich názvy: 

Úzkost a práce pedagoga s úzkostným dítětem v mateřské a základní škole   Akreditace MSMT - 989/2019-1-139

Úzkostné poruchy u dětí a mládeže - úvod do problematiky   Akreditace MPSV  A- 2019/1194-SP/PC/PP

Úzkostné poruchy u dětí a mládeže  Akreditace   MV - AK/PV - 67/2020

Lektor: Mgr. Daniel Kubín , Mgr. Zuzana Acar Jarošová 

Cílem je seznámit účastníky s problematikou úzkosti s akcentem na jednotlivá vývojová období u dětí a využití adekvátních metod komunikace a výchovného působení. Účastníci kurzu porozumí příčinám úzkosti a umí je vymezit oproti strachu a jiným psychologickým fenoménům. Naučí se na základě dostupných informací a spolupráce s odborníky navrhnout plán péče o dítě s úzkostnou poruchou a dovede volit vhodné postupy adekvátní věku dítěte. Umí se obrátit na vhodné odborníky, kteří mu pomohou při podpoře úzkostného dítěte. Získá základní orientaci o vhodných terapeutických postupech uplatňovaných při práci s úzkostným dítětem, které mu umožní pochopit terapii, kterou dané dítě využívá, a sladit příslušně své přístupy s plánem péče.

Obsah:

  • 1) Úzkost a její znaky

    • Vymezení úzkosti a její charakteristika.
    • Úzkost vs. strach – zásadní rozdíly
    • Úzkostné stavy – panická porucha, úzkostná porucha, generalizovaná úzkostná porucha.
    • Úzkost jako projev jiných onemocnění
    • Dissociativní poruchy v dětském věku

    2) Úzkost a trauma

    • Úzkost a trauma (problematika dětí z nevhodného sociálního zázemí, dětí v ústavní výchově).
    • Úzkost a její prožívání v jednotlivých vývojových obdobích
    • Vhodné terapeutické přístupy a směry pracující s úzkostí.
    • Multidisciplinární spolupráce při podpoře dětí s úzkostnými poruchami

    3) Komunikace a výchovné postupy u dětí s úzkostí

    • Práce na konkrétních kazuistikách – vyhledávání možných příčin úzkosti.
    • Plán práce s úzkostným dítětem – stanovení jednotlivých kroků.
    • Postup při práci s úzkostným dítětem – komunikace, dlouhodobá práce, krizová intervence.
    • Vytvoření modelu vhodné péče o úzkostné dítě v závislosti na individuálním případu

    4) Vývojová specifika při práci s dítětem s úzkostí. Shrnutí

    • Přístup k dítěti v předškolním období
    • Přístup k dítěti v mladším školním období
    • Přístup k dítěti ve starším školním období
    • Úzkost v období adolescence, rané dospělosti
    • Spolupráce s rodinou
Find the latest bookmaker offers available across all uk gambling sites - Bets.Zone - UK Gambling Websites Use our complete list of trusted and reputable operators to see at a glance the best casino, poker, sport and bingo bonuses available online.