Etický kodex

Všichni členové spolku Rodinné mosty a jeho zaměstnanci respektujeme v plném rozsahu principy zakotvené v Úmluvě o právech dítěte. Dítě a jeho rodinu vnímáme jako rovnocenného partnera, s jehož aktivní pomocí hledáme a vytváříme autentická řešení, která podpoří jejich samostatnost a zplnomocnění.
Při práci s rodinami, dětmi a dalšími zainteresovanými orgány se řídíme následujícími hlavními zásadami. 

Zájem a blaho dítěte jsou naší prioritou

Naším posláním je chránit zájem a blaho dítěte z krátkodobého pohledu i v dlouhodobém horizontu. Respektujeme i jeho další práva, protože jejich dodržováním chráníme budoucnost dítěte.

Stabilita rodinného prostředí a kvalitní péče o dítě

Pracujeme s rodinami tak, abychom zajistili trvale stabilní a bezpečné prostředí pro vývoj dítěte a rozvoj jeho potenciálu s ohledem na jeho budoucnost. Klademe důraz na respektování potřeb dítěte, vytváření pozitivních vztahů v rámci úzké i širší rodiny, pomáháme vytvářet rodinám vztahovou síť. Adekvátně reagujeme na náročné situace v rodinách a přinášíme reálná řešení.
Předcházíme vzniku a eskalaci konfliktů nabídkou rozvoje znalostí a rodičovských kompetencí. Zajišťujeme služby potřebné pro výkon náhradní rodinné péče, rodinné a výchovné poradenství a spolupracujeme s dalšími organizacemi a institucemi v oblasti péče o rodiny a ohrožené děti. Naším cílem je poskytovat kvalitní a v místě dostupné služby multidisciplinárního týmu pod jednotným metodickým vedením.

Dítě a jeho vztahy v rodině

Podporujeme vytváření vztahu k náhradním rodičům, respektujeme vazby dítěte na biologické rodiče, příbuzné, blízké osoby i jeho vazby na přirozené sociální prostředí.

Partnerství a ochrana soukromí

Vytváříme vztahy s rodinou a dítětem na principu partnerství.  S dítětem, s rodičem či s pěstounem komunikujeme otevřeně, na partnerské bázi. Informace, které jsou nám sděleny, považujeme za důvěrné. Třetí osobě mohou být sděleny pouze s předchozím souhlasem dítěte a jeho rodiče, zákonného zástupce či pěstouna

Aktivní přístup

Učíme rodiny a děti, aby přistupovaly ke svým problémům proaktivně a zodpovědně. Klademe důraz, aby byly děti zapojeny do všech rozhodovacích procesů, které se jich bezprostředně týkají, dbáme na vhodnost, přiměřenost a citlivost při sdělování závažných informací.

Identita dítěte 

Dbáme na posilování identity rodiny a dítěte, protože je nezbytnou složkou zdravé osobnosti. Učíme je pracovat s informacemi o minulosti dítěte a vytvářet v něm vědomí rovnocennosti bez diskriminujícího označení.

Zásady poskytování sociální služby

Vycházíme ze zásad Úmluvy o právech dítěte, z Etického kodexu sociálních pracovníků České republiky a z Listiny základních práv a svobod. Pro úspěšné poskytování sociální služby je nezbytný vztah důvěry, bezpečí a profesionality, které vytvářejí všichni zaměstnanci svým chování a vystupováním.

  • Zásada profesionality – poskytujeme jen ty služby, které jsou obsazené plně kvalifikovanými zaměstnanci s dostačenou zkušeností s prací s danou cílovou skupinou. Zajišťujeme jednotné metodické vedení celého týmu a externí supervizní podporu.
  • Zásada diskrétnosti - sociální pracovník považuje všechna sdělení uživatele nebo zájemce o službu za důvěrná, je vázán mlčenlivostí o všech získaných informacích o uživateli či zájemci, a to i po ukončení pracovního poměru, či spolupráce s poradnou. Uživatelé a zájemci o službu mají právo na anonymitu, či si zvolit fiktivní jméno.
  • Zásada bezplatnosti – sociální služba je poskytována oprávněnému uživateli zdarma. Dary jsou přípustné pouze pro spolek, a pokud jsou v souladu s vnitřními předpisy.
  • Zásada respektování individuálních potřeb a svobodné volby uživatelů služby.
  • Zásada partnerství - sociální pracovník jedná s uživatelem jako s partnerem, který disponuje potenciálem ke změně své situace.
  • Zásada rovnosti - služba je poskytována bez ohledu na sociálního postavení, rasovou příslušnost, náboženské vyznání, pohlaví, věk atd.

 Zásada práce multidisciplinárního týmu

Dle aktuálních potřeb rodiny je stanoven multidisciplinární tým. Role a úkoly každého člena týmu jsou známy jak členům, tak i rodině. Tým pracuje podle předem domluvených pravidel, se kterými všichni souhlasí a dodržují je.

Kritéria plánu:

  1. konkrétnost = plán určuje konkrétní kroky, odpovědnost za jejich realizaci, monitoring a kontrolu. Navazuje na síť odborníků a síť dostupných služeb, uvádí konkrétní detail;
  2. měřitelnost = po realizaci jednotlivých bodů plánu je možné vyhodnotit jejich dopad a kvalitu,
  3. dosažitelnost = cílů obsažených v plánu je dosaženo v daném čase a za daných možností. Nespoléhá se na nedosažitelné zdroje, ale počítá s tím, že se nejlepší dostupné řešení bude hledat,
  4. reálnost = plán odpovídá dané situaci, počítá s dostupnými službami v dostupném čase,
  5. časové omezení = plán je připravený na konkrétní, omezenou dobu. Poté je vyhodnocen a případně připraven další plán.

V Praze dne 20.2.2016
Rodinné mosty, z.s.

Aktuální nabídka kurzů DVPP pro školy

V současnosti pro Vás připravujeme až jarní nabídku 2023.

Přihlášení na kurz proveďte prosím online přihláškou.  Kontakt pro bližší informace: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Účastníkům bude zaslána pozvánka ke schůzce v aplikaci MS Teams. Osvědčení  zašleme e-mailem. Fakturu vystavujeme na základě poskytnutých fakturačních údajů až po konání kurzu. Platba v hotovosti není možná. Organizace si vyhrazuje právo zrušit kurz z organizačních a technických důvodů. Nejsme plátci DPH. 

Místo konání:  ONLINE

  • Školící centrum Marianeum, Máchova 7, Praha 2 - Vinohrady (pěšky ze zastávky tram Jana Masaryka)

Čas konání: Pokud není uvedeno jinak, kurzy začínají v 9:00 a končí v cca 15:45 (registrace od 8:50)

Nevybrali jste si z aktuální nabídky? Podívejte se na kompletní nabídku kurzů, které můžeme uspořádat ve Vaší škole zde

Máte zájem uspořádat přednášky pro rodiče. Vyberte si z naší nabídky zde

Řešíte výchovné a sociální obtíže u konkrétního žáka? Pomůžeme Vám zkonzultovat situaci, připravit případovou konferenci a nastavit intervenční opatření. Kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Datum a místo konání
 
 
Název kurzu (zkrácený)
č. akreditace/počet hodin 
 
 
Lektor 
 
 
Cena 
 
 
 Přihláška
 

Nevybrali jste si z naší nabídky? Kontaktujte nás. Kurzy můžeme uspořádat přímo na Vašem pracovišti. 

         

 

Kompletní nabídka kurzů DVVP pro učitele MŠ a ZŠ

 

Nabídka  DVPP  pro MŠ a ZŠ

Místo konání: Marianeum, Charita ČR, Máchova 7, Praha 2.  Také ONLINE.

Kurzy pořádáme i na míru v místě objednavatele.

Lektoři: PhDr. Lenka Průšová, PhD, Mgr. Tomáš Řezníček, Mgr. Zuzana Jarošová, Mgr. Michal Žmolík, Mgr. Renata Valová, Mgr. Daniel Hanuš, PhDr. Daniel Kubín, Mgr. Radka Jedličková

Cena pro kolektivy: cca  22.000,- (podle počtu účastníků) 

Tematické okruhy pro učitele

  • Výchovné a vzdělávací obtíže u dětí a mládeže (ADHD, autismus, dyslexie agresivita, poruchy chování, úzkostné dětí, krizové situace v životě dítěte)
  • Komunikace (vedení rozhovoru s žáky, komunikace s učiteli, asistentem pedagoga, rodiči, komunikace bez manipulace apod.)
  • Sociálně-právní ochrana dětí (Specifické problémy dětí v náhradní rodinné péči, rodinné právo, úvod do sociálně-právní ochrany dětí, )
  • Intervence (případové konference)

Přehled akreditovaných kurzů

Název kurzu: Jak vést profesionální rozhovor s dítětem (8 vyuč. hodin)

Č. akreditace: MSMT  25653/2018-1- 795 

Lektorka: PhDr. Lenka Průšová, PhD a Mgr. Tomáš Řezníček

Anotace: Kurz se věnuje psychosociálnímu vývoji dětí od 4 -12 let v oblasti vnímání, prožívání a komunikace, z něhož vycházejí zásady vedení profesionálního rozhovoru. Lektoři ilustrují jednotlivé zásady vedení rozhovoru s dítětem na modelových situacích z vlastní etopedické a speciálně-pedagogické praxe.

Název kurzu: Specifické problémy dětí z příbuzenské a pěstounské péče ve školním prostředí (8 vyuč. hodin)

Č. akreditace: MSMT- 989/2019-1-139

Lektorka: PhDr. Lenka Průšová, PhD

Anotace: Kurz se zaměřuje na specifické životní situace, kterým jsou děti v náhradních rodinách vystavené, a na sociální problémy, které se v běžných rodinách zpravidla nevyskytují. Umožní pochopit problémy spojené se změnami výchovného prostředí a dopady na vztahy s pedagogy a vrstevníky včetně vlivu na školní úspěšnost.

Název kurzu: Manipulativní techniky v komunikaci a jak se jim ubránit (8  vyuč.hodin)

Č. akreditace:  27249/2019-2-901  

Lektor: PhDr. Daniel Kubín, Mgr. Michal Žmolík,

Anotace: Kurz pomáhá pochopit principy fungování manipulativních technik ve verbální komunikaci ve vztahu učitel - rodič/dítě, nadřízený/kolega. Prostřednictvím příkladů a modelových situací manipulativních technik osvětlí cíle jednání, které „hýbají“ jimi i druhými lidmi při nezdravé komunikaci, a ujasní možnosti, jak se jim ubránit.

Název kurzu: Jak pracovat s dětmi s úzkostnými poruchami (8 vyuč. hodin)

Č. akreditace: MSMT- 989/2019-1-139  

Lektor: Mgr. Daniel Kubín

Anotace: Cílem je seznámit účastníky s problematikou úzkosti s akcentem na jednotlivá vývojová období u dětí a využití adekvátních metod komunikace a výchovného působení.  Získají základní orientaci o vhodných terapeutických postupech uplatňovaných při práci s úzkostným dítětem, které jim umožní pochopit terapii, kterou dané dítě využívá, a sladit ji  s vlastním plánem výchovné a vzdělávací péče o dané dítě. 

Název kurzu: Základy rodinného práva pro pedagogy ZŠ (8 vyuč.hodin)

Č. akreditace: MSMT- 989/2019-1-139

Lektor: Mgr. et Mgr. Daniel Hanuš, L.L.M.,  Mgr. Jiří Kapoun

Anotace: Cílem kurzu je seznámit pedagogy MŠ a ZŠ se základními pojmy občanského práva, které mohu ovlivnit právní bezpečí dětí, rodičů, ale i pedagogů a zároveň jejich postoje vůči jinakostem v soužití blízkých osob. Zároveň kurz účastníky seznámí s mýty, které v této oblasti v laické veřejnosti přetrvávají a upozorní na mylné interpretace některých ustanovení občanského zákoníku. Vysvětlí pojmy rodičovská odpovědnost, zájem a blaho dítěte.

Název kurzu:  Jak zvládat poruchy chování u žáků ZŠ (8 vyuč hodin)

Č. akreditace: MSMT- 32308/2020-4-819

Lektorka: PhDr. Lenka Průšová, PhD

Anotace: Kurz se zaměřuje na nezvládnutou výchovu dítěte s ADHD, záškoláctví, toulky a útěky, opoziční poruchu chování a počátky rozvoje poruchy osobnosti. Chybná nebo nepřesná diagnostika a interpretace posudků z PPP, nevyužívání všech možností spolupráce školy s dalšími odborníky (SVP apod.) spolu s nevhodnou komunikací a výchovným vedením zhoršují prognózu poruch chování. Řešení předkládaná lektory ukazují možnosti úpravy chování.

Název kurzu: Poruchy autistického spektra a Aspergerův syndrom (8 vyuč.hodin)

Č. akreditace:  MSMT- 32308/2020-4-819    

Lektorka: PhDr. Lenka Průšová, PhD

Anotace: Kurz poskytne základní orientaci v problematice autismu a poruch autistického spektra (PAS) včetně doprovázejících poruch učení a poruch chování u dětí předškolního a mladšího školního věku s přihlédnutím ke zvláštnostem Aspergova syndromu (AS). Účastníci se seznámí s projevy autismu, s podstatou kognitivně behaviorální terapie, strukturovaným učením a dalšími technikami, jako je nácvik funkční komunikace, vizualizace a strukturalizace, jejichž systematické uplatňování vede ke zmírňování obtíží při výchově a vzdělávání.

Název kurzu: Práce s asistentem pedagoga na ZŠ (4 hodiny)

Č. akreditace: MSMT- 32308/2020-4-819

Lektorka: Mgr. Radka Jedličková

Anotace: Cílem kurzu je seznámit s různorodými příklady a způsoby využití/zapojení asistenta pedagoga ve vyučovacím a výchovném procesů žáků s SPU. Objasní příčiny selhávání spolupráce a příčiny konfliktů na základě odlišení kompetencí mezi pedagogem a asistentem pedagoga. Poznatky pomohou učitelům překonávat obavy a bariéry ve vzájemné spolupráci více osob ve vyučovacím procesu a nastavovat pravidla, jejichž cílem je zajistit stabilitu tohoto vztahu a usnadnit vzájemnou komunikaci. Kurz doplní legislativní informace a zkušenosti s řízením práce asistenta pedagoga, s možnostmi využití supervize a dalšího vzdělávání.

Název kurzu: ADHD/ADD a  výchovně-vzdělávací obtíže  (8 vyuč.hodin)

Č. akreditace: MSMT- 32308/2020-4-819

Lektor: Mgr. Tomáš Řezníček/PhDr. Lenka Průšová

Anotace: Diagnóza ADHD/ADD – porucha pozornosti a hyperaktivita se v současné populaci dětí objevuje stále častěji. Tyto děti mají největší problém s tím, aby udržely pozornost, trpí nadměrnou aktivitou a impulzivitou, což vyvolává řadu problémů v rámci rodinné výchovy, při začleňování do školního kolektivu a při zvládání školní výuky. Nezbytná je jednotná péče o tyto děti, dostatek tolerance, citlivý přístup a správné výchovné působení všech, kteří se na výchově a péči o takové dítě podílejí, ať jde o rodiče, širší rodinu, vychovatele a učitele.

Název kurzu: Jak řešit agresivitu u dospívající mládeže (8 hodin)

Č. akreditace  obnova akreditace v přípravě

Lektorka: PhDr. Lenka Průšová, PhD, Mgr. Tomáš Řezníček

Anotace: Agresivita u dětí a mládeže a návazné poruchy chování představují jeden z nejčastějších důvodů problémového chování a později i školní neúspěšnosti a vedou ke konfliktům s vrstevníky a pedagogickými pracovníky.  

Cíle kurzu: prohloubit znalosti o komplexních příčinách vzniku agrese; upozornit na nejčastější chyby v diagnostice agresivity chování a jejích příčin (např. nezvládnutá výchova dítěte s ADHD a rozvoj agresivity, skrytá agresivita matky, agresivita jako reakce na šikanu apod.); představit možnosti nápravy/úpravy chování ve spolupráci s rodinou, školou a odbornými zařízeními.

Název kurzu: Krizové situace v životě žáka (8  vyuč.hodin)

Č. akreditace MSMT- 32308/2020-4-819

Lektorka: PhDr. Lenka Průšová, PhD /Mgr. Jedličková/ Mgr. Tomáš Řezníček

Anotace: Účastníci získají poznatky o jevech, které vedou ke vzniku krizových situací v životě žáka způsobených např. rozpadem rodiny, domácím násilím, týráním, nezvládnutím střídavé péče, závislostmi apod., a jejich vlivu na prožívání, chování a školní úspěšnost. Tyto poznatky jim pomohou individualizovat výchovný a vzdělávací proces tak, aby bral v potaz životní situaci konkrétního žáka a tím působil preventivně proti zhoršování v projevech chování a školních výsledků. Kurz vysvětlí meze kompetence pedagoga a právní odpovědnost, která v některých situacích vzniká. Účastníci získají orientaci o pravomoci orgánů sociálně-právní organy (OSPOD) a možnostech spolupráce s kurátory a sociálními pracovníky. Seznámí se s nevhodnými a nežádoucími příklady intervence v případech, kdy učitel získá podezření, že je dítě obětí trestného nebo poškozujícího chování. Osvojí si bezpečné způsoby komunikace a jednání, které neohrozí ani dítě, ani samotného učitele.

Název kurzu: Využití případové konference  pro inkluzivní vzdělávání

Č. akreditace MSMT- 32308/2020-4-819

Lektor: PhDr. Lenka Průšová PhD

Anotace:

  • Obsah a cíle případové konference (PK). Síťování. Role případového manažera jako koordinátora multidisciplinárního týmu. Podmínky svolávání případové konference. Krizové situace v životě žáků.
  • Příprava PK – posouzení a vyhodnocení situace žáka, komunikace a sestavení multidisciplinárního týmu, monitorování případu, zpracování záznamů a vyhodnocení. Účastníci PK. Role a kompetence iniciátora, koordinátora, moderátora a dítěte a rodiče.
  • Řešení věcných a organizačních komplikací a konfliktních situací při sestavování a realizaci PK. Mlčenlivost, právní omezení, emoce, čas.
  • Příklady využití PK: problematika sociálně právní ochrany dětí, plnění vzdělávacího plánu a školní úspěšnost, výchovné problémy, týrané dítě CAN), šikana, výslech dítěte, závadové chování, závadová parta, závadová rodina.
  • Klíčová role koordinátora a moderátora k úspěšnému využití PK: kazuistiky a principy: objektivnost, rovnost přístupu, prostor všem, vytvoření a zajištění důvěry, respektu, partnerství a bezpečí
  • Přínos PK k plnění výchovného a vzdělávacího plánu
  • Nenásilná komunikace.
  • Shrnutí kontraproduktivních postupů a postojů versus efektivní postupy a postoje.

Vzdělávací kurzy pro sociální pracovníky a úředníky OSPOD

Nabídka vzdělávání 2024

Kompletní nabídku všech akreditovaných kurzů najdete zde

Přihlášení na kurz proveďte přihláškou. Můžete zaslat emailem nebo datovou schránkou j9jcxr2. Kontakt pro bližší informace: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Účastníkům bude vydáno osvědčení pouze na základě absolvování celého vzdělávacího programu. Fakturu zašleme na základě poskytnutých fakturačních údajů. Platba v hotovosti není možná. Organizace si vyhrazuje právo zrušit kurz z organizačních a technických důvodů bez náhrady. Nejsme plátci DPH. 

Místo konání: ONLINE

Účastníci obdrží link k přihlášení prostřednictvím MS Teams cca 1 - 2 dny předem. Změny účastníků jsou možné. Každý účastník se přihlašuje pod svým jménem z důvodu evidence a vydání osvědčení. Během kurzu jsou pořizovány printscreeny z důvodu vydávání osvědčení na základě 100% účasti.

Prezenčně: Marianeum, Máchova 7, Praha 2 (obvykle 2. patro)

Čas konání:  Kurzy začínají v 9:00, prezence je od 8:30, zakončení kurzu orientačně 14:30- 16:00 podle délky kurzu. 

Datum a místo konání
čtvrtek 15. 2. 2024 9:00 – 15:45 Místo konání: ONLINE
úterý 27. 2. 2024 9:00 – 15:45 Místo konání: ONLINE
úterý 19. 3. 2024 9:00 – 15:45 Místo konání: ONLINE
úterý 26. 3. 2024 9:00 – 15:45 Místo konání: ONLINE
úterý 16. 4. 2024 9:00 – 15:45 Místo konání: ONLINE
úterý 14. 5. 2024 9:00 – 15:45 Místo konání: ONLINE
Název kurzu 
č. akreditace MPSV/počet hodin 
Zásady vedení profesionálního rozhovoru s dítětem – úvod do problematiky (8 vyučovacích hodin) MPSV: A2023/0533-SP/PC 
Střídavá péče - úvod do problematiky MPSV: A2023/1012-SP (8 vyučovacích hodin)
Jednání s osobami se specifickými potřebami v komunikaci v sociální práci s rodinou – úvod do problematiky (Patologická komunikace a stres) Obsah kurzu se zaměřuje na osoby s projevy nezdravé komunikace (patologické jevy) a komunikace pod vlivem stresu nebo traumatu MPSV - A2023/1153-SP (8 vyučovacích hodin) 
Úzkostné poruchy u dětí a mládeže - úvod do problematiky MPSV -A2023/1014-SP
Řešení konfliktů v praxi sociální práce - úvod do problematiky  MPSV: A2023/1010-SP/PC (8 vyučovacích hodin)
Zásady efektivní spolupráce s klientem v rámci sociální práce - úvod do problematiky (kazuistický seminář) (8 vyučovacích hodin) MPSV:A2023/1161-SP
Lektor 
 PhDr. Lenka Průšová, PhD
 PhDr. Lenka Průšová, PhD
 PhDr. Lenka Průšová, PhD
Mgr. Zuzana Jarošová
 PhDr. Lenka Průšová, PhD
 PhDr. Lenka Průšová, PhD
Cena 
2.100,- Kč
2.100,- Kč
2.100,- Kč
2.100,- Kč
2.100,- Kč
2.100,- Kč

Nevybrali jste si z naší nabídky? Kontaktujte nás. Kurzy můžeme uspořádat přímo na Vašem pracovišti. 

 

 

O nás

Rodinné mosty jsou sdružením odborníků, kteří se dlouhodobě věnují práci s náhradními rodinami a dětem, které v nich vyrůstají. Velmi dobře vědí, že náhradní rodiny se potýkají s jinými problémy, než se vyskytují ve vlastních rodinách. Jsou tu otázky přípravy na příchod dítěte, jeho adaptace na nové prostředí, sžívání s pěstounskou rodinou a novými sourozenci, zajištění a realizace vhodného kontaktu s biologickou rodinou, vytváření společných hodnot a rituálů, příprava na odchod dětí do samostatného života a udržení vzájemných vztahů.

Rodinné mosty poskytují náhradním rodičům profesionální podporu širokého týmu odborníků. Cílem nás všech je, aby děti v náhradních rodinách prožily plnohodnotné dětství a vykročily pevným krokem do dospělosti. 

Umíme řešit i další problémy, které souvisejí s rozpadem vztahů a rodiny, s chováním dětí a školskou problematikou.
Každý, kdo má zájem, aby jeho rodina fungovala lépe, může využít služby našich odborníků.

Používáme široké spektrum metod a terapií pro efektivní a trvalé řešení individuálních potřeb našich klientů.

KDE PŮSOBÍME :

Naše organizace poskytuje služby předem zájemcům z Prahy a Středočeského kraje.

ETICKÉ PRINCIPY NAŠÍ PRÁCE:

Etické principy organizace Rodinné mosty vycházejí z Úmluvy o právech dítěte. Naší hlavní prioritou je hájit zájem a blaho dítěte tak, abychom vytvářeli pevný základ pro jeho budoucnost.

 

Seznamte se s naším etickým kodexem ZDE

Find the latest bookmaker offers available across all uk gambling sites - Bets.Zone - UK Gambling Websites Use our complete list of trusted and reputable operators to see at a glance the best casino, poker, sport and bingo bonuses available online.