1a
|
Definovaní poslání, cíle, cílové skupiny, zásady své činnosti.
|
Cíle, poslání, cílová skupina i zásady činnosti jsou definovány v ustavujících dokumentech organizace, v Rozhodnutí o pověření k SPO a ve Standardu č. 1.
|
Písemně zpracovaný a zveřejněný Standard č. 1
Rozhodnutí o pověření k SPO
Rozhodnutí o zápisu spolku do spolkového rejstříku
|
Označení způsobu zveřejnění
|
Leták k poskytovaným činnostem určený pro klienty a veřejnost a na www stránkách organizace: www.rodinnemosty.cz
|
Leták
www.rodinnemosty.cz
|
1b
|
Pravidla vymezující možný střet zájmů zaměstnanců pověřené osoby a osob z cílové skupiny, včetně pravidel pro řešení těchto situací.
|
Pravidla jsou popsána Standardu č. 1.
|
Písemně zpracovaný a zveřejněný Standard č. 1
|
2a
|
Pravidla pro dodržování základních práv a svobod a pro předcházení jejich porušování.
Zjišťování názoru dítěte.
|
Pravidla jsou popsána ve Standardu č. 2. Organizace má zpracovaná pravidla pro dodržování práv dětí a dospělých osob a pro předcházení jejich porušování. Jsou stanovena práva a povinnosti pracovníků i klientů a postupy při porušování zásad. Sociální pracovnice seznamuje prokazatelně děti i rodiče s pravidly prostřednictvím Informačních materiálů k nevhodnému chování a upozorňuje povinnost organizace chránit zájem a blaho dítěte.
|
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod
Kniha stížností
Písemně zpracovaný Standard č. 2, dostupný v kanceláři organizace.
Informační materiály pro klienty: Práva rodičů.
Příklady nevhodného chování.
|
2b
|
Předcházení týrání, zneužívání, zanedbávání. |
Organizace zjišťuje trestní bezúhonnost uchazečů o zaměstnání v SPO. |
Standard č. 2
Individuální plány ochrany dětí
|
3a |
Materiální, technické a hygienické podmínky. |
Zařízení má zajištěny potřebné materiální, technické i hygienické podmínky dle příslušných zákonných norem. |
Písemně zpracovaný Standard č. 3 |
4a |
Informovanost klientů/cílové skupiny |
Organizace informuje cílovou skupinu o poskytování SPO prostřednictvím webových stránek, letáku a informačních materiálů. Dalším místem jsou osobní návštěvy při kontrole výkonu Dohod a telefonická komunikace s klienty. |
Písemně zpracovaný Standard č. 4
www.rodinnemosty.cz
Leták organizaceInformační materiály pro klienty
Spisová dokumentace k výkonu Dohod
|
4b |
Pravidla a postupy stanovující, kdy lze klientům odmítnout poskytnutí sociálně-právní ochrany. |
Pravidla a postupy jsou zpracované ve Standardu č. 4 a navazují na pravidla zpracovaná v Informačním letáku pro klienty – Práva rodičů |
Informační letáky pro klientyPísemně zpracovaný Standard č. 4 |
4c |
Zveřejnění vnitřních pravidel a postupů za účelem naplňování standardů kvality SPO dálkovým přístupem či jiným způsobem. |
Standardy kvality SPO a vnitřní pravidla organizace jsou k dispozici v sídle poradny. Standard č. 1 je zveřejněn na webu organizace včetně dalších dokumentů: Etický kodex, Směrnice č. 4 pro vyřizování stížností. Organizační řád a Kontakty. |
Standardy SPOSměrnice a vnitřní pravidlawww.rodinnemosty.cz |
5a |
Rozvíjení kontaktů dětí s přirozeným sociálním prostředím |
Organizace má zpracované informační materiály k úspěšné NRP, např. Postup pro přijetí, doprovázení PP nebo PPPD a Základní požadavky na úspěšnou PP/PPPD.Má zpracovaná pravidla pro způsob a místo kontaktu dítěte s osobami podle předchozího odstavce a pravidla pro přípravu dítěte, pěstounů, rodičů, osob zodpovědných za výchovu dítěte nebo osob s dítětem příbuzných nebo blízkých na kontakt – viz Standard č. 5 |
Písemně zpracovaný Standard č. 5 Informační materiály Spisová dokumentace NRP |
6a |
Organizační struktura. |
Zařízení má stanovenou organizační strukturu. |
Písemně zpracovaný Standard č. 6 |
6b |
Počty zaměstnanců dle zákona č. 359/1999 Sb. |
Zařízení má počty pracovníků odpovídající požadavkům zákona č. 359/1999 Sb. Sociální pracovnice v rozsahu úvazku 1,0 na každých 20 umístěných dětí. |
Písemně zpracovaný Standard č. 6
Doklady o vzdělání pracovníků NRP
Příloha č. 1B ke Směrnici č. 1
|
6c |
Stanovení oprávnění a povinností k pracovním pozicím PO |
Odpovídající personální zabezpečení je zajištěno zpracovanými kvalifikačními požadavky a náplněmi práce pro jednotlivé pracovní pozice. Každý pracovník má svoji pracovní náplň a pracovní smlouvu. Ředitelka organizace má písemně zajištěno zastupování pro případ nepřítomnosti. |
Písemně zpracovaný Standard č. 6
Zastupování ředitelky – plná moc
Organizační řád
Pracovní smlouvy zaměstnanců a Náplně práce
|
7a |
Odborná způsobilost pracovníků SPO.
|
Všichni zaměstnanci organizace mají prokázanou odbornou způsobilost a trestní bezúhonnost.
|
Osobní spisy zaměstnanců
|
7b |
Pravidla pro přijímání a zaškolování nových pracovníků SPO. |
Organizace přijímá nového zaměstnance na základě výběrového řízení. Nový zaměstnanec musí splňovat požadavky odborné způsobilosti a je vždy řádně zaškolen na základě adaptačního plánu. |
Písemně zpracovaný Standard č. 7
Zákon o sociálně-právní ochraně §49a
|
7c |
Působení dobrovolníků a stážistů. |
V organizaci nepůsobí dobrovolníci a stážisté. |
Písemně zpracovaný Standard č. 7 |
8a |
Hodnocení pracovníků SPO, stanovení, vývoj a naplňování osobních profesních cílů. |
Zaměstnanci organizace jsou pravidelně hodnoceni ředitelkou NRP během provozních porad, dále také hodnotícím pohovorem/dotazníkem. |
Písemně zpracovaný Standard č. 8 a Směrnice č. 5 a Přílohy č. 1 a 2
Záznam hodnotícího dotazníku
|
8b |
Plány dalšího vzdělávání pracovníků SPO |
Každý pracovník má vypracován plán dalšího vzdělávání na následující rok, rozsah dalšího vzdělávání je stanoven na minimálně 24 hodin ročně. |
Písemně zpracovaný Standard č. 8b
Plán dalšího vzděláváníSměrnice č. 5 a Přílohy č. 1 a 2
Záznam hodnotícího dotazníku
|
8c |
Systém finančního a morálního oceňování pracovníků SPO |
Systém finančního a morálního oceňování zaměstnanců je obsažen ve vnitřních pravidlech |
Směrnice č. 5 a Přílohy č. 1 a 2
Směrnice č. 1 a Přílohy 1B
|
8d |
Zajištění supervize |
Organizace využívá supervizi zajištěnou nezávislým odborníkem. |
Doklady o provedené supervizi
Osvědčení o kvalifikaci supervizora.
|
9a |
Pracovní postupy a metodiky pro řádný a odborný výkon činností P0 pro cílové skupiny |
Pracovní postupy a metodiky pro řádný a odborný výkon činností P0 pro cílové skupiny jsou ve Standardu č. 9 |
Písemně zpracovaný Standard č. 9 |
10a |
Pravidla pro uzavírání, změnu a zrušení dohody a výkonu pěstounské péče |
Pravidla pro uzavírání, změnu a zrušení dohody a výkonu pěstounské péče jsou popsána ve Standard č. 10a. Klienti jsou seznámeni s pravidly před podpisem Dohody při osobní schůzce, Text návrhu Dohody je zaslán elektronickou poštou. |
Písemně zpracovaný Standard č. 10
Návrh Dohody o výkonu pěstounské péče
|
10b |
Pravidla pro způsob hodnocení naplňování cílů uzavírané dohody o výkonu pěstounské péče. |
PO společně s dítětem, s osobou pečující nebo osobou v evidenci, s rodinou dítěte a s příslušným OSPOD plánuje průběh pobytu dítěte v pěstounské péči. |
Písemně zpracovaný Standard č. 10 |
10d |
Následný vzdělávací plán OE nebo OP |
Plány rozvoje kompetencí jsou vytvářeny ve spolupráci s OE nebo PO. |
Standard č. 10d
Spisová dokumentace
|
11a |
Způsob a rozsah informování dítěte, jeho rodiny, OP a OE, s nimiž uzavřela dohodu o výkonu PP, a obecního úřadu s rozšířenou působností a další oprávněné orgány veřejné moci o průběhu SPO a naplňování plánu ochrany dítěte. |
Způsoby a rozsah předávání a poskytování informací je popsán ve Standardu č. 11. Doklady obsahuje Spisová dokumentace NRP. |
Písemně zpracovaný Standard č. 11
Spisová dokumentace NRP
|
11b |
Pravidla pro předávání případů a rodin, se kterými pracuje mezi zaměstnanci PO.
|
Pravidla jsou popsána ve Standardu č. 11b. |
Písemně zpracovaný Standard č. 11 |
12a |
Pravidla a postupy práce pro významné změny v životě dítěte |
Organizace má stanovena pravidla a postupy pro adaptaci dítěte v nové rodině, ukončení pobytu v náhradní rodině a další významné změny. |
Písemně zpracovaný Standard č. 12a |
13a |
Pravidla pro vedení spisové dokumentace,
založení, uzavření a zapůjčení spisu, nahlížení do spisové dokumentace, odmítnutí nahlédnutí do dokumentace.
|
Organizace vede o OE a OP a dětech v jejich péči spisovou dokumentaci, která obsahuje zákonem stanovené údaje. Tento spis je k dispozici u klíčové sociální pracovnice organizace. Po vyřazení, je spis předán do archivu, který se nachází v organizaci. |
Písemně zpracovaný Standard č. 13 a Směrnice č. 1 |
14a |
Podávání stížností.
|
Organizace má písemně stanovena a zveřejněna pravidla pro podávání, vyřizování a evidenci stížností. |
Písemně zpracovaný a zveřejněný Standard č. 14
Směrnice pro vyřizování stížností č. 4
Kniha stížností (dostupná v kanceláři)
|
15a |
Rizikové, havarijní a nouzové situace.
|
Organizace má písemně zpracovány nouzové, rizikové a havarijní situace, které mohou nastat, včetně způsobu jejich řešení. Pracovníci procházejí zaškolením k BOZP a PO v předepsaných termínech. |
Písemně zpracovaný a zveřejněný Standard č. 15
Směrnice č. 10
Záznamy o proškolení zaměstnanců k BOZP a PO
|
16a |
Revize naplňování standardů kvality.
|
Organizace provádí revize standardů v zájmu zkvalitnění poskytovaných služeb v zákonem daných intervalech, popř. dle aktuální potřeby. |
Písemně zpracovaný Standard č. 16a |
16b |
Zpětná vazba.
|
Zpětnou vazbu organizace získává především od OE a OP, pracovníků OSPOD, externích spolupracovníků a dalších osob.
|
Písemně zpracovaný Standard č. 16
Evaluační dotazník pro pěstouny
|