Základy rodinného práva pro pedagogy MŠ a ZŠ

akreditace MŠMT 989/2019-1-139

Lektoři: Mgr. et Mgr. Daniel Hanuš, Mgr. Jiří Kapoun

Cílem kurzu je seznámit pedagogy MŠ a ZŠ se základními pojmy občanského práva, které mohu ovlivnit právní bezpečí dětí, rodičů, ale i pedagogů a zároveň jejich postoje vůči jinakostem v soužití blízkých osob. Zároveň kurz účastníky seznámí s mýty, které v této oblasti v laické veřejnosti přetrvávají a upozorní na mylné interpretace některých ustanovení občanského zákoníku. Vysvětlí pojmy rodičovská odpovědnost, zájem a blaho dítěte a na praktických příkaldech z advokátní praxe vysvětlí především následující otázk.

  • Rodič jako zákonný zástupce jeho práva a povinnosti k dítěti, včetně participace dítěte na životní úrovni rodiče. Co mohu chtít po svém dítěti a co je právem dítěte?
  • Manželství  a jeho význam manželství pro životní jistoty dítěte. Je dítě narozené v manželství lépe právně ochráněno? Rodiče manželé – za jakých podmínek mají k dítěti stejná práva?
  • Registrované partnerství – má vliv na práva dítěte?
  • Jiné formy soužití partnerů (rodičů dítěte) – má družský vztah rodičů  stejnou váhu pro dítě a jeho práva jako manželství rodičů?

Kompletní nabídka vzdělávacích kurzů pro OSPOD a sociální pracovníky

NABÍDKA VZDĚLÁVÁNÍ PRO OSPOD  2024 – AKREDITACE MPSV

RODINNÉ MOSTY, Z.S.

Názvy kurzu: Osobnost s nebezpečnými rysy v rodinných a partnerských sporech (6 hodin), MPSV A2022/0206-SP/PC

Lektorka: PhDr. Lenka Průšová, PhD, Mgr. Tomáš Řezníček, Mgr. Zuzana Acar Jarošová

Název kurzu: Úzkostné poruchy u dětí a mládeže - úvod do problematiky (8 vyuč .hodin)    MPSV – A2019/1194-SP/PC/PP

Lektor: Mgr. Zuzana Acar Jarošová

Názvy kurzu: Zásady vedení profesionálního rozhovoru s dítětem - úvod do problematiky(8 hodin)     MPSV A2018/0707/SP/PC (reakreditace v přípravě)

Lektorka: PhDr. Lenka Průšová, PhD, Mgr. Tomáš Řezníček

Název kurzu: Praktická aplikace case managementu v sociální práci (16 hodin), MPSV- A2021/1303-SP

Lektoři: PhDr. Lenka Průšová, PhD, PhDr. Petr Vojtíšek, PhD.

 Název kurzu: Řešení konfliktů v praxi sociální práce - úvod do problematiky  (8 vyuč. hodin)

MPSV : A2020/0265-SP/PC

Lektorka:  PhDr. Lenka Průšová, PhD, PhDr. Petr Vojtíšek, PhD.

 Název kurzu: Manipulativní techniky v komunikaci a jak se jim ubránit - úvod do problematiky (8  vyuč.hodin), MPSV - A2019/1273-SP/PC/PP

Lektor: Mgr. Zuzana Acar Jarošová, Mgr. Tomáš Řezníček

 Názvy kurzu: Zanedbávání dítěte v rodině a možnosti víceoborového přístupu při jeho řešení - úvod do problematiky(8 hodin)  MPSV A2020/0306-SP

Lektorka: PhDr. Lenka Průšová, PhD, Mgr. Tomáš Řezníček

 Název kurzu: Agresivita u dětí a mládeže - úvod do problematiky (8 vyuč. hodin), MPSV A2021/1268-SP/PC

Lektorka: PhDr. Lenka Průšová, PhD, Mgr. Tomáš Řezníček

 Název kurzu: Vybrané poruchy chování u dětí a mládeže - úvod do problematiky (8 vyuč. hodin)    MPSV - A2021/1267-SP/PC 

Lektorka: PhDr. Lenka Průšová, PhD. Mgr. Tomáš Řezníček

 Název kurzu: Jak podpořit stabilitu rodiny s dětmi s diagnózou PAS - úvod do problematiky  (8 vyuč. hodin) , MPSV – A2020/0264-SP/PC

Lektorka: PhDr. Lenka Průšová, PhD

 Název kurzu: Specifické potřeby rodin pečujících o děti s ADHD/ADD  - úvod do problematiky (8 vyuč. hodin )  MPSV A2020/0307-SP

Lektor: Mgr. Tomáš Řezníček, PhDr. Lenka Průšová, PhD

 

 

 

 

 

 

 

 

Případová konference ve školství

  • MSMT- 25653/20181-795
  • Lektor: PhDr. Lenka Průšová, PhD
  • Účastníci kurzu se seznámí se základními principy fungování případových konferencí a podmínek jejich úspěšného využití při řešení krizových situací v životě žáka. Jde o nástroj, který do řešení problému, konfliktu či obtížné životní situace zapojuje všechny aktéry (žáka, jeho rodiče a širší rodinu, školu, školská zařízení, odborné pracovníky (speciální pedagogy a psychology) a případně další instituce (policie, OSPOD apod.). Ve spolupráci s každým jednotlivcem jsou hledány individuální cesty, jak v případě vzdělávání dítěte a řešení školních obtíží postupovat, nastartovat změnu, zajistit ochranu a bezpečí dítěte. Účastnící se seznámí s rolí a úkoly, na které je třeba se připravit, aby případová konference ve školství fungovala úspěšně a profesionálně. Cílem je představit případové konference jako efektivní nástroj řešení problému.

Zásady vedení profesionálního rozhovoru s dítětem

Názvy kurzu podle akreditací:

  • Jak vést profesionální rozhovor s dítětem  
  • Zásady vedení profesionálního rozhovoru s dítětem - úvod do problematiky  A2023/0533-SP/PC (online) 8 vyučovacích hodin
  • Lektor: PhDr. Lenka Průšová, PhD, Mgr. Tomáš Řezníček
  • Účastníci kurzu se seznámí se základními principy vedení efektivního rozhovoru s dítětem v konfliktní nebo zátěžové situaci s cílem zjistit maximum informací potřebných pro řešení, zajištění bezpečí dítěte a doprovázení dítěte během řešení krizových situací. Na pozadí poznatků vývojové psychologie si osvojí vnímání věkových zvláštností dětí (4 – 12 let) a rozdílů mezi dívkami a chlapci, které ovlivňují realizaci rozhovorů s dětmi. Seznámí se zásadami vedení rozhovoru, organizačními podmínkami a metakomunikativními principy, vytvářením struktury rozhovoru, technikami kladení otázek a rolí emocí a řečí těla. Na konkrétních kazuistikách se seznámí se způsoby vedení rozhovoru s dětmi v odlišných věkových skupinách

Obsah:

  • Psychosociální vývoj dětí od 4 -12 let v oblasti vnímání, prožívání a komunikace.
  • Zásady vedení profesionálního rozhovoru: Organizační podmínky. Respekt a skromnost. Zásady metakomunikace. Komplikace vedení rozhovoru: odbornost a rozdílné zájmy účastníků rozhovoru. Loajalita. Jazyková zdatnost a uzavřenost. Přenos a protipřenos. Zvládání stresu u dětí.
  • Techniky vedení rozhovoru: struktura rozhovoru a fáze: úvodní a zahajovací otázky, jádro rozhovoru, zakončení. Typy otázek.
  • Aktivní naslouchání. Prožívání. Řeč těla.
  • Vedení rozhovoru podle věku 4 – 6 let.
  • Vedení rozhovoru podle věku 6 – 8 let.
  • Vedení rozhovoru podle věku 8 – 10 let.
  • Vedení rozhovoru podle věku 10 –12 let.
  • Ukázky cvičení k aktivnímu naslouchání a kladení otázek.

Krizové situace v životě žáka

Akreditace MSMT- 22314/2017-1-968

Lektorka: PhDr. Lenka Průšová, PhD

Účastníci získají poznatky o jevech, které vedou ke vzniku krizových situací v životě žáka způsobených např. rozpadem rodiny, domácím násilím, týráním, nezvládnutím střídavé péče, závislostmi apod., a jejich vlivu na prožívání, chování a školní úspěšnost. Tyto poznatky jim pomohou individualizovat výchovný a vzdělávací proces tak, aby bral v potaz životní situaci konkrétního žáka a tím působil preventivně proti zhoršování v projevech chování a školních výsledků. Kurz vysvětlí meze kompetence pedagoga a právní odpovědnost, která v některých situacích vzniká. Účastníci získají orientaci o pravomoci orgánů sociálně-právní organy (OSPOD) a možnostech spolupráce s kurátory a sociálními pracovníky. Seznámí se s nevhodnými a nežádoucími příklady intervence v případech, kdy učitel získá podezření, že je dítě obětí trestného nebo poškozujícího chování. Osvojí si bezpečné způsoby komunikace a jednání, které neohrozí ani dítě, ani samotného učitele.

Find the latest bookmaker offers available across all uk gambling sites - Bets.Zone - UK Gambling Websites Use our complete list of trusted and reputable operators to see at a glance the best casino, poker, sport and bingo bonuses available online.